Šalyje paskelbus karantiną pramogų sektorių ištiko šokas, vėliau – lengvas chaosas, kuomet netilo telefonas, o neperskaityti laiškai atrodė niekada nesibaigs. Karantinui užsitęsus, vilties šešėlius keitė slogios nuotaikos ir apatija. Nepasiduokite negatyvioms mintims ir toliau aktyviai dirbti, kad išlaikytumėte savo gerą vardą, populiarumą, žinomumą, o galbūt net jį padidintumėte.

Neleiskite auditorijai jūsų pamiršti. Tylėjimas – greičiausias kelias būti pamirštam. Tik bendraudami ir komunikuodami išlaikysite pozicijas, kurias turėjote iki COVID-19, o jei veiksite teisingai, galbūt net praplėsite savo auditorijos gretas.
Kaip komunikuoti? Pirmiausia atsakinėkite į klausimus, parodykite, kad jums rūpi. Problemas spręskite, o ne jų venkite. Lai auditorija mato jūsų pastangas. Atminkite, dauguma jau pavargo nuo koronaviruso temos ir ieško turinio, kuris prablaškytų. Tačiau apsimesti, kad nieko nevyksta, nereikėtų. Pritaikykite savo komunikacines žinutes prie šiandienos aktualijų. Tyrimai rodo, jog net 83% žmonių patinka, kaip prekės ženklai pritaiko savo skleidžiamas žinutes prie tokių aktualijų, kaip socialinis atstumas, veiklos namuose ir pan.
Galiausiai, žmogus – sociali būtybė ir mums įgimtas noras bendrauti. Įtraukite savo auditoriją į bendravimą. Klauskite jų nuomonės, kvieskite internetu stebėti pokalbius su atlikėjais ir užduoti jiems klausimus. Atskleiskite jiems, kodėl jie jūsų turi laukti. Priminkite apie savo kūrybą ir leiskite pažvelgti į ateitį: papasakokite apie būsimą albumą, koncertą, premjerą, o galbūt nuolaidas ar specialius pasiūlymus.
PAVYZDYS:
Geras komunikacijos soc. tinkluose pavyzdys – agentūra „8 Days A Week“. Pasidairykite po jų feisbuko profilį.
Dauguma atlikėjų šiuo metu laisvesni ir turi daugiau laiko kurti turinį. Atlikėjų kuriamas turinys visuomet generuoja geriausius rezultatus: jis pasiekia žiūrovus, jis įtraukia, jis skatina veikti.
Šiandien atlikėjų turiniui turite daugiau galimybių nei bet kada anksčiau. Kvieskite atlikėjus ar aktorius siųsti internetinius sveikinimus, darykite internetinius susitikimus ar net pjesių skaitymus, kvieskite kurti bendrą vaizdo klipą, renkite dirbtuves, kvieskite iššūkiui ar smagioms užduotims, į kurias galite įtraukti ir jaunąją kartą (pats laikas auginti ateities gerbėjus).
PAVYZDŽIAI:
- Vilniaus „Siemens“ arena pakvietė į internetinę ekskursiją po užkulisius. Ekskursija buvo tiesiogiai transliuojama portale delfi.lt ir Delfi paskyroje feisbuke, taip pat išplatintas pranešimas žiniasklaidai, kuriuo žiūrovams arena priminė ne tik apie save, bet ir spalio pabaigoje vyksiantį Monique koncertą. Su 0 eurų investicijų arenos vardas nuskambėjo daugelyje šalies naujienų portalų, o ekskursija vien tik feisbuke buvo peržiūrėta beveik 34 tūkst. kartų.
- Neseniai savo gerbėjus nudžiugino ir „Kosmos Theatre“ bei Kauno kamerinis teatras, pakvietęs į internetinį gyvai aktorių tiesiai iš savo namų vaidinamą spektaklį #PROTESTAS. Sėkmingų pavyzdžių yra ir daugiau.
- NBA krepšininko Tobiaso Harriso išmonės dėka žalia šviesa toliau dega ir krepšiniui. Savo „Instagram“ paskyroje sportininkas rašo žinutes apie puikiai sužaistas rungtynes, kurios turėjo vykti konkrečią dieną (galite pamatyti čia).
Galite savo auditoriją pripratinti prie naujų kanalų. Mūsų sąjungininkas dabar yra internetas. Jei anksčiau nebuvote linkę jame aktyviai veikti, tai šiandien esate priversti prisijaukinti virtualų pasaulį ir išbandyti plačias jo galimybes. Tą patį daro ir jūsų auditorija. Nors finansinė nauda, kurią gaunate iš, pavyzdžiui, internetinių transliacijų kol kas neprilygsta gyvam pasirodymui, ateityje tai gali virsti solidžiu finansiniu krepšeliu. Pabandykite surengti pasirodymą tuščioje erdvėje ir uždirbti iš tiesioginių transliacijų internetu. Finansinę padėtį gali pagerinti ir anksčiau vykusių renginių kokybiški vaizdo įrašai. Ištraukite juos iš archyvų ir parodykite pramogų pasiilgusiai publikai.
PAVYZDŽIAI:
- Pietų Korėjos pop muzikos grupė „SuperM“ balandžio pabaigoje surengė interkatyvų koncertą internetu. Tuščioje salėje vykęs koncertas buvo žiūrimas 109-iose valstybėse, o bilietus į tiesioginę koncerto transliaciją internetu nusipirko 75 tūkst. žiūrovų, kas yra net 7,5 karto daugiau nei į gyvai vykstantį vieną grupės pasirodymą.
- Į virtualią erdvę keliasi ir futbolas. Gegužės 9–13 dienomis vyko Baltijos efutbolo taurės turnyras, kuriame kartu su Latvijos bei Estijos klubų atstovais dalyvavo visų Lietuvos futbolo A lygos ekipų futbolininkai.
- Nacionalinis Didžiosios Britanijos teatras savo žiūrovus palepino seniau vykusių spektaklių vaizdo įrašais „Youtube“ kanale, kurių kai kurie jau yra peržiūrėti per 2,5 mln. kartų. Nors tai itin sėkmingi pavyzdžiai užsienyje, tačiau jie rodo, kad viskas yra įmanoma.
Palankus laikas pritraukti naujų klausytojų ir žiūrovų, kurie į jūsų renginius ateis po karantino. Internetas panaikina sienas. Transliuodami savo renginį ar tiesiog daugiau komunikuodami internetu galite pasiekti net atokiausius Žemės kampelius, t. y. tą auditorijos dalį, kuri anksčiau dėl jus skiriančio atstumo negalėjo išvysti ar išgirsti jūsų kūrybos (pavyzdžiui, emigrantai). Be to, statistika byloja, kad pandemijos metu socialiniais tinklais naudotis pradėjo net 30 % žmonių, kurie anksčiau jais nesinaudojo. Tai reiškia, kad socialiniuose tinkluose atsirado nemenka naujos auditorijos dalis. Įtaigia komunikacija turite daug šansų patraukti jos dėmesį.
Karantino metu žiūrovai ir klausytojai turi daugiau laisvo laiko, kurį gali skirti jums. Sudominkite vartotoją ir pasiimkite jų laiką. Socialinių tinklų duomenys rodo, kad naudojimasis socialiniais tinklais išaugo 70 %: jei anksčiau žmogus socialiniame tinkle per parą praleisdavo vidutiniškai 2,5 val., tai karantino metu šis skaičius šoktelėjo iki 4,5 val. Negana to, pirminiu informacijos šaltiniu apie tai, kas vyksta pasaulyje, feisbukas tapo net 75 % jo vartotojų.
Šis periodas mums sunkus, tačiau kartu tai ir galimybių metas. Pamažu laisvėjant suvaržymų gniaužtams daugiau galimybių turime ir mes. Nudžiuginkite klausytojus ar žiūrovus asmeniškais ar nedidelėms žmonių grupėms skirtais pasirodymais. Tai taip pat padės užkariauti socialinius tinklus. Atraskite ir išbandykite naujus kanalus ir priemones jau dabar, kad vėliau iš šiandien pasėtos sėklos išaugtų skarotas ir stiprus medis.