„Graži ir ta galinga“: ar vienas virusinis klipas gali parduoti renginį?

Prieš gerą mėnesį internetą susprogdino Klaipėdos jaunimo teatro trupė „Graži ir ta galinga“, pasauliui pristačiusi vaizdo klipą apie Žemaitę.  Vos per keletą dienų klipas socialiniuose tinkluose ėmė plisti it virusas, kasdien „Youtube“ platformoje sulaukė dešimčių tūkstančių naujų peržiūrų (šiuo metu klipas jau peržiūrėtas  beveik 246 tūkst. kartų), o mažai kam iki tol žinotas merginų kolektyvas tapo trokštamu svečiu žiniasklaidos priemonėse. Sėkmė ir didžiulis dėmesys atsiliepė ir pardavimams – bilietai į teatralizuotus merginų koncertus – net ir papildomus – tirpsta it pavasarinis sniegas. Pramogų pasaulio naujokės per vieną naktį tapo sėkmės paslaptį įminusiomis vilkėmis, tad suskubome joms užduoti jus, renginių organizatorius, labiausiai kamuojančius klausimus.

Jūsų spektaklis-koncertas apie Lietuvos moteris pasirodė dar 2018 m. Kaip pasikeitė ne tik jūsų žinomumas, bet ir turo populiarumas, dydis, bilietų pardavimai internete pasirodžius jūsų vaizdo klipui?

Ieva Pakštytė: Klaipėdos jaunimo teatras yra nepriklausomas, neturime savo salės, todėl mūsų pasirodymų skaičius priklauso nuo valstybinių teatrų ar kitų salių, kurios sutinka mus įsileisti, užimtumo. Todėl, nors dėmesys „Graži ir ta galinga“ pasirodymui po klipo išleidimo labai stipriai padidėjo, pasirodymų skaičius išliko panašus. Tiesa, dabar sulaukiame pasiūlymų koncertuoti ne tik teatrinėje erdvėje, bet ir, pavyzdžiui,  Vilniaus knygų mugėje, Kultūros naktyse, įvairiose konferencijose. Tai rodo, kad „Žemaitės“ klipas padėjo iš pradžių tik teatrui skirtam darbui atrasti naujas erdves ir naują publiką.

Visgi, jei kalbėsime apie bilietų pardavimus, skirtumas yra tikrai labai didelis. Parduodami visi bilietai į mūsų pasirodymus, negana to, kai kuriais atvejais dabar galime organizuoti po du pasirodymus tą pačią dieną ir bilietai į juos išperkami per kelias savaites, net ir Vilniuje. Norėtųsi, kad Lietuvoje būtų daugiau salių, kuriose galėtume koncertuoti dar dažniau.

Jūsų vaizdo klipas „susprogdino“ socialinius tinklus, iš karto sulaukėte didžiulio dėmesio iš įtakingiausių šalies žiniasklaidos priemonių, ar tikėjotės tokios sėkmės?

Ieva Pakštytė: Tokios sėkmės tikrai nesitikėjome. Mums ši daina, klipas, artistiškas atlikimas atrodė savaime suprantami dalykai, tačiau publikai, ypač tai daliai, kuri apie mus išgirdo pirmą kartą, visi šie komponentai suveikė lyg koks kultūrinis smūgis. Galiu pasakyti, kad mums pačioms buvo lengvas šokas dėl tokios palankios reakcijos, peržiūrų skaičiaus, klipu besidalinančiu žmonių ir teigiamų komentarų.

Ar ėmėtės kažkokių veiksmų / žingsnių, kad klipas plistų internete, socialiniuose tinkluose?

Ieva Pakštytė: Kažkokios strategijos, kaip pasiekti gerų rezultatų, neturėjome. Manau, kad pirmiausia labiausiai suveikė mūsų pačių dalinimasis klipu su draugais. Nuo to viskas prasidėjo. Kadangi klipas daugumai žmonių kėlė teigiamas emocijas, dalinimas juo nenutrūko artimiausių žmonių rate, besidalinančių ratas vis labiau plėtėsi į išorę, kol pasiekė žiniasklaidos priemones. Tuomet beliko dalyvauti interviu ir atsakinėti į žurnalistų klausimus – visiems pasakoti, iš kur mes tokios atsiradome ir kad „Graži ir ta galinga“ projektas toli gražu nėra vienas klipas.

Paprastai mus kažko išmoko tiek sėkmės, tiek nesėkmės. Kokią pamoką gavote iš šios savo sėkmės istorijos?

Ieva Pakštytė: Manau didžiausia pamoka yra supratimas, kad jei būtume tikėjęsi tokios klipo sėkmės ir nusimatę tolimesnius veiksmus, galėjome iš šio ažiotažo išpešti dar daugiau. Dabar dėmesys mus užklupo kiek netikėtai, tačiau tai suprantama – šioje srityje esame naujokės.

Neabejoju, kad planuodamos kitą klipą ar artėjantį „Graži ir ta galinga“ kompaktinio disko išleidimą, būsime labiau pasiruošusios. Smagiausias dalykas, kurį ši sėkmė įrodė, tas, kad mūsų pasirodymas ir, apskritai, apie moteris dainuojančių moterų fenomenas gali būti išties populiarus.

Ar jaučiatės suradusios paslaptį, kaip sukurti virusinį klipą? Kokia ji?

Rugilė Latvėnaitė: Paslaptis labai paprasta, bent jau tikiuosi, kad ją įminėme – daug įdėto darbo, kuriuo tikim ir, žinoma, pasitikėjimas komanda, su kuria dirbam.

Ar daug nuoširdaus darbo ir patikimos komandos išties užtenka, kad klipas taptų virusinis?

Ieva Pakštytė: Reikia unikalumo. Mūsų atveju tai tikriausiai buvo žemaičių kalba, tačiau gali būti, kad klipo virusą lėmė vizualumas, netikėta dainos tema, išskirtinis atlikėjų kolektyvas ar net momentas, kada klipas buvo pristatomas. „Žemaitė“ turi visas šias savybes, tad dabar atrodo, kad klipo sėkmė – natūrali.

Rugilė Latvėnaitė: Mūsų klipas greičiausiai patraukė žmonių dėmesį dėl savo autentiškumo ir išskirtinumo Lietuvos klipų bei muzikos kontekste.

Ar be vaizdo klipo savo spektaklių-koncertų reklamai naudojate kitų reklamos ar komunikacijos priemonių?

Ieva Pakštytė: Klaipėdos jaunimo teatras apie savo veiklą komunikuoja internetinėje erdvėje, televizijoje, spaudoje. Klipas nuo kitų sklaidos priemonių skiriasi tuo, kad žiūrovo sąmonėje jis suveikia kaip stimulas domėtis ir ieškoti informacijos, kas per projektas yra „Graži ir ta galinga“. Pats suradęs informacijos ir į ją įsigilinęs žiūrovas labiau susidomi renginiu nei matydamas tiesiog reklamą internete ar spaudoje.

Ar su vienu virusiniu vaizdo klipu galima „parduoti“ renginį?

Ieva Pakštytė: „Parduoti“ visą renginį vien su klipu, kad ir koks jis geras, manau, būtų sunku, tačiau sudominti, paskatinti, atrasti naują publiką tokios populiarinimo priemonės tikrai gali padėti. Paskutiniuosiuose mūsų pasirodymuose, kurie vyko jau po klipo išleidimo, tikrai buvo žmonių, kurie anksčiau nežinojo nei apie spektaklį „Graži ir ta galinga“, nei apie Klaipėdos jaunimo teatrą. Nusipirkti bilietą juos paskatino smagi „Žemaitės“ emocija. Kas žino, gal jie taps ištikimais teatro lankytojais?

Ar netolimoje ateityje išvysime naujų jūsų klipų?

Rugilė Latvėnaitė: Ateityje tikimės sukurti dar ne vieną klipą. Ne tik todėl, kad šis puikiai pasisekė, bet ir dėl kitų įdomių, patrauklių dainų, kurios skamba koncertuose „Graži ir ta galinga“.

Ačiū.

Beje, jei dar nematėte didžiulį ažiotažą sukėlusio „Graži ir ta galinga“ vaizdo klipo, rasite jį čia: