„Backstage“: Pasaulio standartinių sportinių šokių čempionato sėkmės istorija

Praėjusių metų pabaigoje Lietuvai jau trečią kartą buvo suteikta garbė rengti Pasaulio standartinių sportinių šokių čempionatą. Trečią kartą šis renginys vyko ir Vilniaus „Siemens“ arenoje (beje, šiuo renginiu 2004 m. buvo atidaryta didžiausia sostinės arena). Trečias kartas nemelavo – renginys buvo sėkmingas visomis prasmėmis: Lietuvos šokėjų pora Evaldas Sodeika ir Ieva Žukauskaitė-Sodeikienė pasidabino aukso medaliais ir pasaulio čempionų titulo, o renginį ir jų triumfą stebėjo sausakimša arena. Kaip pavyko žiūrovais užpildyti areną į renginį, kurį anksčiau stebėdavo tik apie 1,5 tūkst. žiūrovų?

Atsakymo paieškojome su renginių strategijos agentūra „Backstage“, kuri renginiui pasiūlė, sukūrė ir, bendradarbiaudama su Lietuvos sportinių šokių federacija, įgyvendino reklamos bei komunikacijos kampaniją. „Renginio organizatoriams pasiūlėme visą reklamos paslaugų paketą: nuo komunikacijos strategijos sukūrimo ir išpildymo, skaitmeninės ir lauko reklamos iki vaizdo ir garso medžiagos dizaino bei gamybos“, – detalizuoja „Backstage“ marketingo vadovė Živilė Koncevičienė ir džiaugiasi, kad įgyvendinti sprendimai pasiteisino.

Kaip vieną svarbiausių aspektų, stipriai prisidėjusių prie renginio sėkmės, „Backstage“ komanda įvardija Lietuvai atstovavusių dviejų šokėjų porų – jau minėtų E. Sodeikos ir I. Žukauskaitės-Sodeikienės bei Vaidoto Lacičio ir Veronikos Golodnevos-Lacitienės – įsitraukimą ir aktyvų dalyvavimą komunikacijos bei reklamos kampanijose. Taip pat, vienas pagrindinių komunikacijos sėkmę lėmusių faktorių – aktyvus renginio organizatoriaus įsitraukimas. Kiekvienas renginys turi savo specifika ir jokia reklamos agentūra jo tiek nepajaus kiek pats organizatorius. Šokių čempionatas yra itin specifinis renginys, kaip ir visi sporto renginiai, tad normalu kad mes nežinojome daugybės nišinių niuansų. Todėl mes labai glaudžiai bendradarbiavome su renginio organizatoriumi gaudydami kiekvieną jo auditorijai svarbų laimėjimą ir kitas detales, o organizatorius mumis pilnai pasitikėjo kaip tai parduodančiai pateikti auditorijai. Trumpai tariant, abi pusės išnaudojome savo stipriąsias puses.

„Su Pasaulio čempionate pasirodančiais šokėjais dirbome  nuo pat paskelbimo apie renginį pradžios. Filmavome juos reklaminiams klipams, ruošėme interviu, inicijavome šokėjų dalyvavimą televizijos laidose, prieš pat renginį kvietėme žiniasklaidą į atvirą šokėjų treniruotę. Stengiamės, kad žinia apie renginį ir šokėjų poras pasklistų kuo plačiau – taikėmės į skirtingas auditorijas ir veržėmės į skirtingas žiniasklaidos priemones:

nuo nacionalinio transliuotojo iki mažamečius vaikus auginantiems tėvams ar moterų auditorijai skirtų žurnalų. Labai svarbu, kad kiekviename kanale, turinys buvo atidžiai atrinktas, konkrečiai suformuluotas auditorijai, kurią jis pasieks. T.y. jei apie šokių čempionatą kalbame vaikų auginimo temas analizuojančiame žurnale, tai parenkame autoritetingą veidą, auginantį vaikus ir su juo kalbame apie šokių naudą vaikams, o ne brukame niekuo nesusijusį ir neaktualų turinį.“, – aiškina Ž. Koncevičienė.

Be to, renginio komunikacijos laikotarpiu Lietuvos šokėjų poros aktyviai dalyvavo kitose tarptautinėse varžybose, kur pasiekė aukščiausių rezultatų – apie juos taip pat buvo stengiamasi kuo daugiau komunikuoti ir taip didinti susidomėjimą tiek šokėjais, tiek šokių sportu. Visuomenė visuomet myli ir garbina tuos, kurie laimi.

„Žinoma, aktyviau komunikuoti mums leido geri šokėjų rezultatai ir realios jų galimybės Pasaulio čempionate pakovoti dėl aukščiausių apdovanojimų pakylos laiptelių, renginio komunikacija per žmones, jų istorijas visuomet sulaukia ir daugiau dėmesio, didesnio įsitraukimo, ir suteikia daugiau komunikacijos galimybių“, – sako marketingo vadovė.

Ne paslaptis, kad šiemet apskritai buvo pakilęs susidomėjimas šokiais. Tai nulėmė net keli šokių projektai televizijoje, viename jų puikiai integravome šokių čempionato reklamą. Tai yra organiška reklama labai tikslinei auditorijai, ko ir siekiame su kiekvienu renginiu.

„Įgyvendintą renginio kampaniją galime vertinti kaip labai sėkmingą: šis čempionatas buvo rekordinis pagal žiūrovų lankomumą, , o vyšnia ant torto tapo Lietuvos šokėjų triumfas. Nors prie pastarojo pasiekimo mes tiesiogiai neprisidėjome, smagu renginį užbaigti pergalinga nata“, – džiaugiasi Ž. Koncevičienė.

„Backstage“  komanda profesionaliai atliko 2019-ųjų metų Pasaulio standartinių sportinių šokių čempionato viešinimo darbus – tiek idėjų generavimo, tiek jų realizavimo lygmenyje. Visiems kilusiems sumanymams įgyvendinti mums buvo pasiūlyti kvalifikuoti specialistai, kuriuos koordinavo projekto vadovas, tad mes galėjome visiškai pasitikėti komanda ir gaudavome galutinį apsvarstytą bei ištobulintą variantą. Tiesą sakant, mūsų pasitikėjimas ir lūkesčiai netgi buvo gerokai viršyti: galėdavome rinktis iš alternatyvų variantų, buvo atlikti papildomi darbai, bendravimas visada išliko dalykiškas ir itin malonus. Dėkojame už puikiai atliktą darbą.“ –  po čempionato džiaugėsi Lietuvos sportinių šokių federacijos viceprezidentas, pasaulio čempionato direktorius Virginijus Visockas.

lt en