Virtualių renginių svarba išliks didelė

Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka

Prognozuoti ar per rekordiškai trumpą laiką sukurtoms vakcinoms pavyks užkirsti kelią koronaviruso plitimui ir ar pavyks išvengti trečiojo karantino yra be galo sudėtinga. Nepaisant to, labai tikėtina, kad per praėjusius metus žaibiškai išaugusi virtualių renginių rinka ir toliau augs, nes jos populiarumas kasmet augo dar prieš šio viruso atsiradimą. Panašu, kad tuo įsitikinę ir bilietų platinimo gigantai „Ticketmaster“, praėjusią savaitę pradėję virtualių koncertų bilietų prekybą pasauliniu mastu. Taigi, virtualius renginius ar bent jau dalinę virtualios erdvės integraciją renginio metu vertėtų apsvarstyti kiekvienam ilgus metus gyvuoti norinčiam organizatoriui, nes virtualios erdvės svarba išliks didelė net ir žmonijai galiausiai eliminavus koronavirusą. O mąstyti apie tai galime pradėti apžvelgdami kam perkelti fizines patirtis į virtualią erdvę Lietuvoje sekėsi geriausiai.

Kam sekėsi geriausiai?

Nuo praėjusių metų kovo 1 dienos TIKETA „E-Stage“ platformoje iš viso buvo siūloma 230 virtualių renginių: 50 renginių gyvai (live) ir 180 renginių įrašų (online). Virtualių renginių pasiūla pradėjo augti rudens pradžioje, tuo metu per pirmąjį karantiną daug verslų tiesiog laukė vasaros. Renginių įrašų buvo parduota žymiai daugiau, nes galimybės surengti virtualų LIVE renginį per karantiną labai sumažėjo.

Pats populiariausias virtualus renginys gyvai TIKETA platformoje iki šios dienos išlieka dar lapkričio pradžioje įvykęs Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklis „Didysis Kelias“, kurio tiesioginę transliaciją stebėjo apie 1,000 žmonių. Antroje sėkmingiausių LIVE renginių vietoje liko Vilniaus teatro „LĖLĖ“ spektaklis „Kaime nėra Wi-Fi“. Tuo metu daugiausiai žiūrovų dėmesio sulaukę ONLINE renginiai buvo Klounų teatro studijos spektaklis „Kalėdų giesmė“ ir Oskaro Koršunovo teatro „Oidipas Karalius“.

Oskaro Koršunovo teatras (OKT) žiūrovų dėmesį pritraukė ne tik šiuo, bet ir kitais spektakliais – net keturi šio organizatoriaus virtualūs renginiai pateko į TIKETA geriausius pardavimus demonstravusių renginių penkioliktuką. Verta paminėti, jog OKT uždirbo ne tik iš virtualių renginių, tačiau ženklių pajamų gavo ir suteikdami galimybę žiūrovams paremti teatrą šiuo sudėtingu laikotarpiu. OKT išliko itin aktyvūs socialiniuose tinkluose: rengia „Zoom“ spektaklius, pradėjo internetinę prekybą teatro atributika ir kita.

Net 13 iš 15 sėkmingiausių TIKETA platformoje įvykusių virtualių renginių buvo teatro spektakliai, tuo metu likę du – koncertas ir Pasaulinė lyderystės konferencija. Taigi, bent jau kol kas virtuali erdvė geriausiai pasiteisino teatro renginiams, tačiau rengti virtualius renginius gali apsimokėti visiems.

Virtualios patirtys

Nors prekyba spektakliais internete ir sekėsi geriausiai, kitokio pobūdžio verslai rankų tikrai nenuleido ir TIKETA platformoje įrodė, jog į virtualią erdvę galima perkelti bet ką: pabėgimo kambarius, muzikinius pasirodymus, sporto treniruotes ir maisto degustacijas. Specialiai šiam naujienlaiškiui pakalbinome virtualias vyno degustacijas rengiančio projekto „Degustuotojai.lt“ atstovus:

„Stebėjome, kaip kiti verslai keliasi į internetą ir nutarėme, kad reikia pabandyti ir mums. Didžiausia problema, kurią reikėjo išspręsti, buvo tai, jog standartiniai vyno buteliai yra 750 ml talpos – ragauti vieną vyną yra neįdomu, o kelis tokios talpos butelius užsisakinėti vienam žmogui yra per daug. Tuomet kilo idėja paruošti degustacinius paketus iš penkių 100 ml vyno buteliukų“.

„Didysis virtualių degustacijų bumas vyko gruodį, kuomet įmonės negalėjo tradiciškai surengti kalėdinio vakarėlio, tačiau vis vien norėjo palepinti darbuotojus. Vienu metu teko vesti ir po 2 degustacijas per dieną įvairaus dydžio kolektyvams, o iš viso sudalyvavo keli šimtai žmonių. Tuo tarpu šiuo metu ruošiamės jau antrajai atvirai degustacijai, kurioje gali dalyvauti visi norintys“.

„Vesti virtualias degustacijas yra sunkiau, nes kai kurie dalyviai drovisi įsijungti kamerą ir mikrofoną, todėl bendravime yra mažiau grįžtamojo ryšio. Visgi, pilnavertiškumo prasme, tokios degustacijos fiziniams renginiams beveik niekuo nenusileidžia. Degustacinis paketas pristatomas dalyviams tiesiai į namus, o jiems tereikia pasirūpinti taurėmis ir reikiama vyno temperatūra“.