Vienas podkastas dažniausiai trunka 40-60 minučių. Taip pat svarbu ir geras turinys, kuris neatsiejamas nuo tikrumo, nuoširdumo. Žmonės jaučia melą, todėl podkaste apsimetinėjimui vietos nėra. Tai laisvas kanalas išsakyti savo mintims, idėjoms, išreikšti požiūrį ir kalbėti apie tai, kas patinka“, – vardina T. Motuzas.
Nors auditorijai pritraukti ir podkasto populiarumui pelnyti, ypač pradžioje, padeda žinomas vardas, tačiau sėkmės jis negarantuoja. Todėl prieš kuriant savo podkasto kanalą reikėtų apsvarstyti, kas bus jo stuburas. Tai turėtų būti žmogus, turintis savitą požiūrį į gyvenimą arba konkrečios srities ekspertas, jaučiantis, kas įdomu jo publikai. Žinoma, jis turėtų gebėti aiškiai ir rišliai dėstyti mintis, mokėti bendrauti su pašnekovu, jei planuojate podkastų dialogo forma.
Podkastai būna kelių formatų: kai tam tikra tema kalbama monologu arba vystomas dialogas su, pavyzdžiui, kviestiniu svečiu. Renginių atveju tinka abu variantai.
„Ar verta kurti savo podkastų seriją, priklauso nuo renginio ir renginio organizatoriaus. Vargu, ar tai verta daryti, jei tai yra kelis kartus per metus surengiamas vieno atlikėjo koncertas. Tačiau kurti podkastus potencialo, manau, tikrai turi kasmet vykstantys muzikos festivaliai, kurie paliečia skirtingas temas ir turi daug svečių, taip pat teatrai, kurie spektakliuose atliepia įvairias aktualijas, gali įdomaus turinio sukurti su aktoriais, režisieriais“, – vardina T. Motuzas.
Vienkartiniams renginiams vertėtų paieškoti galimybių pasirodyti kitų kuriamuose podkastuose. Populiariausi podkastai jau turi sutraukę gana nemažas žiūrovų gretas, tad dėmesys jums ir jūsų renginiui garantuotas – tereikia savo renginiu ir mintimis sudominti podkasto kūrėją, kad šis sutiktų jus įtraukti į savąjį podkastą. Visus lietuviškus podkastus galite rasti čia: http://podcasts.lt/.
Kur talpinti sukurtą podkastą?
Net 96 proc. Lietuvos podkastų klausytojų, podkastų ieško „Youtube“ kanale, apie 16 proc. – „Spotify“. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad podkastams talpinti yra ir kitų kanalų – tai tokios platformos kaip „SoundCloud“, „iTunes“ ar „Google Play“. Be to, jei turite galimybę, podkastus būtinai talpinkite ir savo tinklapyje, klausytojų ratą bursite ir skelbdami juos socialiniuose tinkluose.