Norime nuolat jausti ne tik Lietuvos, bet ir viso pasaulio pramogų rinkos pulsą. Tam turbūt nėra geresnio būdo nei tarptautiniai renginiai, į kuriuos susirenka ir pramogų pasaulio grandai, ir idėjų nestokojantys inovatoriai. Lankėmės Tarptautinėje gyvos muzikos konferencijoje (ILMC) Londone ir tuo, ką ten išgirdome, skubame pasidalinti su jumis.
Nors pasaulinėje pramogų rinkoje tendencija tokia, kad auga ir bilietų pardavimai, ir jų kainos, esminė žinutė, kuri mano mintyse liko konferencijai pasibaigus, yra ta, kad pasaulinėje pramogų rinkoje nieko pernelyg naujo nebevyksta. Priežastis paprasta – didžiajai pasaulio daliai pardavinėti bilietus sekasi labai gerai. Tokios rinkos lyderės kaip JAV ir Didžioji Britanija renginius išparduoda be didesnių pastangų.
Tiesa, nuotaikos už Lamanšo sąsiaurio, žemyninėje Europoje, ne tokios džiugios. Apie sunkumus pritraukti žiūrovų kalba net tokia milžinė kaip Vokietija. Net čia sunku rasti žmogų, kuris per metus aplanko bent 6–7 renginius. Žemyne gyvenantis europietis pragmatiškesnis, jis renkasi labai atsakingai ir ieško kokybiškų renginių, bet ko jam neįsiūlysi.
Norėdamos išgyventi, arenos tampa dar universalesnės. Šiemet Europos arenų operatoriai ypač daug kalbėjo apie mažesnių renginių būtinybę, nes dėl didžiųjų žvaigždžių koncertų arenos yra priverstos konkuruoti su stadionais ir kitomis didelėmis erdvėmis. Deja, šią konkurencinę kovą arenos dažnai pralaimi. Išsigelbėjimas – įvairios arenos adaptacijos ir jos erdvių bei kainodaros pritaikymas mažesnio kalibro renginiams.
Kitas svarbus pokytis rinkoje, ryškus net ir JAV, tas, kad į pirmą vietą,
aplenkę arenos namų komandos sporto varžybas, išsiveržė koncertai. Anksčiau stiprias namų komandas turinčių arenų didžiausias pajamų šaltinis būdavo savos komandos varžybos, šiandien laikai kiti. Žiūrovas už bilietą į koncertą sutinka mokėti daugiau nei į sporto rungtynes, todėl didžiausias pajamas arenoms generuoja muzikiniai pasirodymai.
Nuošalyje nereikėtų palikti socialinių tinklų, kurių svarba ir toliau didėja. Tik pasirinkite teisingai. Nors feisbukas vis dar patrauklus, tačiau „Instagram“ spurtas nesustabdomas. Šiemet socialinių tinklų ekspertai dar garsiau kalbėjo apie tai, kad feisbukas sensta, o dėl mažo reklamos kiekio ir greit vartojamo neerzinančio turinio į viršų (ypač tarp jaunimo) sparčiai veržiasi „Instagram“. O kai kolega iš Europos paklausė, ką jam daryti su paskyra „Twitter“, atsakymas buvo kategoriškas – „Išsitrinkit“.
Šių dienų karalius – išmanusis telefonas. Kad ir ką darytumėte, viskas turi būti pritaikyta patogiai naudoti telefone, nesvarbu, ar tai tiesiog informacija, ar papildomos patirtys žiūrovui renginio metu, ar bilietai, ar ataskaitos. Jei neketinate produkto pritaikyti telefonui, geriau visai jo nekurkite – sutaupysite ir laiko, ir pinigų.